niedziela, 8 września 2013

Z ruskim akcentem-naleśniki




Problem z ciastem naleśnikowym mam taki, że nigdy, ale to nigdy nie wychodzi mi dwa razy takie samo. Nie mam jakiegoś super przepisu, który mogłabym polecić bo zawsze przygotowuje je "na oko". Proporcje dobieram na zasadzie czy naleśnik ma być cienki czy gruby. Do naleśników z ruskim farszem polecam cienkie naleśniki, po prostu lepiej je się zawija. 

A więc na początku przygotowujemy sobie ciasto na naleśniki według własnego uznania. Jak piałam wyżej naleśnik powinien być w miarę cienki. Smażymy zatem około 8 sztuk naleśników i odkładamy je do ostygnięcia. 

Farsz: 
Do farszu potrzebna nam będzie kostka sera białego. Ja użyłam śmietankowy, półtłusty. Około 8 średnich ziemniaków oraz przyprawy.
  
Ziemniaki gotujemy, dusimy i studzimy. Po ostygnięciu mieszamy je z kostką sera białego. Wszystko doprawiamy pieprzem i solą. Ja dodałam paprykę czerwoną słodką i ostrą, pieprz ziołowy i zioła prowansalskie ale to oczywiście kwestia indywidualnego smaku każdego z nas. Farsz powinien być wyrazisty. Na patelni podsmażamy też cebulkę i dodajemy do farszu. Teraz całość mieszamy. 




Gotowy farsz wykładamy na naleśniki i zawijamy. 




Następnie możemy je podgrzać w piekarniku albo podpiec na patelni. Ja podałam je z sosem pieczarkowym i zapewniam, że były pyszne! 
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Kochana zapraszam na rozdanko! Do wygrania ręcznie robione mydełka i możliwość zaprojektowania wymarzonego mydełka, które zostanie wykonane dla zwycięzcy. http://katewo.blogspot.co.uk/2014/05/giveaway-rozdanie-14052014-14072014.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie, już skorzystałam i opisałam moje wymarzone mydełko :)

      Usuń