czwartek, 15 maja 2014

Zapiekane bakłażany z mięsem mielonym i papryką

To moje pierwsze podejście do bakłażana. Jadłam oczywiście ale nigdy
ich sama nie przygotowywałam. Przede wszystkim bakłażany jak to warzywa są zdrowe. Może nie zawierają zbyt wiele witamin ale za to największa ich moc w fioletowej skórce. Skórka jest źródłem związków fenylowych a te z kolei mają właściwości przeciwutleniające. Do tego bakłażan sam w sobie jest niskokaloryczny dlatego warto dołączyć  go do swojej diety. 




Co będzie nam potrzebne:
bakłażany u mnie 2
30 dag mięsa mielonego (u mnie z kurczaka)
papryka czerwona
papryka zielona lub żółta
cebula
2 ząbki czosnku
1 pomidor
łyżka przecieru pomidorowego
ser żółty
przyprawy

Na początek trochę roboty z pozbyciem się pestek. Musimy naciąć
bakłażany ale uważać żeby nie przeciąć skórki. Posypujemy je solą
i pieprzem, polewamy odrobiną oliwy z oliwek i wkładamy do piekarnika na około 20 minut w temperaturze 200 stopni.




W między czasie przygotowujemy nadzienie. Podsmażamy mięso mielone z
cebulką i czosnkiem. Dodajemy pokrojoną paprykę, pomidora. Ja dodałam jeszcze do smaku łyżkę przecieru pomidorowego. Teraz przyprawy. Oczywiście sól i pieprz, pieprz ziołowy. Tu każdy musi dobrać smak do siebie.
Bakłażany upieczone więc pora pozbyć się pestek. Pozostały środek z
bakłażana można wrzucić do nadzienia i wymieszać razem. 




Nakładamy nadzienie do każdej łódki i na wierzch posypujemy startym
serem lub jak ja układamy po plastrze sera.




Pieczemy kolejne 20-25 minut w 180 stopniach.
To bardzo smaczne danie  więc polecam.





Smacznego!

1 komentarz: