sobota, 18 września 2010

Placki marchewkowe

Zapraszam na przepyszne placki marchewkowe. Doskonały dodatek na słodko do kawy.




Co potrzebujemy:

- marchewka starta na tarce ok 2 szklanki (ja dałam 3 średniej wielkości starte na tarce o dużych oczkach, ale myślę, że bez problemu można zetrzeć na drobno)
- 2 jajka
- 2 łyżki mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- łyżeczka cukru
- szczypta soli
- oliwa/ tłuszcz do smażenia

Do startej marchewki dodajemy żółtka, obie mąki, cukier i sól. Mieszamy składniki dokładnie, tak aby wszystkie się ze sobą połączyły. Białka ubijamy na sztywno i pianę ostrożnie przekładamy do naszej masy marchewkowej. Mieszamy. Placki smażymy na rozgrzanym tłuszczu. Podajemy na ciepło z cukrem pudrem, miodem lub jak kto woli.
Zapewniam, że to proste danie zasmakuje każdemu łasuchowi!

Smacznego!

p.s. A tak prezentowały się na patelni:


4 komentarze:

  1. a powiedz Kochana, znasz moze przepis na ciasto marchewkowe?
    ja uwielbiam, ale sama nie potrafie zrobic..

    OdpowiedzUsuń
  2. Placki marchewkowe, brzmi intrygująco, może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety ciasta marchewkowego nie miałam nigdy nawet okazji spróbować

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto marchewkowe jest wyśmienite... smakiem odrobinę przypomina piernik... pycha!
    postaram się niedługo wrzucić przepis na "wielkie żarcie"
    pozdrawiam
    Marrgo
    PS
    a placki marchewkowe... też są super... tylko ja robię je na słono i podaję z kwaśną śmietaną
    :o)

    OdpowiedzUsuń